Klinik Mynte
  Tlf: +45 28 19 35 52
www.klinik-mynte.dk

Akupunktur

Akupunktur er baseret på opfattelsen, at sundhed opretholdes af en energi, der strømmer gennem bestemte kanaler, benævnt meridianer i kroppen. I den traditionelle orientalske medicin mener man at sygdomme opstår, når den Ki (Chi) (livsenergi), der flyder igennem meridianerne er blevet blokeret eller er kommet i ubalance et sted og dermed påvirker kroppens funktioner. Orientalsk urtemedicin, og alle andre områder indenfor orientalsk medicin, har det samme formål. At få kropsenergierne til at flyde frit igen, så kroppen kan helbrede sig selv.

Akupunktur fjerner f.eks. disse blokeringer ved at stikke nåle ind i akupunktur punkter. Disse punkter er de steder på meridianerne hvor energien er særlig nem at kontakte. Meridianerne gør at alle kroppens organer og funktioner er knyttet til hinanden, hvorfor akupunktur ofte søger at behandle lidelser, alle mulige andre steder end der, hvor de måske umiddelbart forekommer at stamme fra.

Udfra en vestlig medicinsk forklaring, er det stadig uvist hvorfor akupunkturen faktisk virker. Men bl.a. mange forskellige dyreforsøg har demonstreret at akupunktur tydeligvis har en stærk effekt, ligesom man i mennesker kan måle akupunkturens virkning, ved at se på blodgennemstrømning, ændringer i blodtryk, frigørelse af kemiske stoffer, elektriske udslag på akupunkturpunkter osv.

Jeg anvender akupunktur til behandle energiske ubalancer der manifesterer sig i vores kroppe og til at reducere smerter og muskelspændinger. Til smerte/muskelspændninger benytter jeg en form for akupunktur som kaldes triggerpunkter og ahsi punkter akupunktur samt abdorminal/ øreakupunktur. Til at afklare disse ubalancemønstre der manifesteres i vores kroppe, indrager jeg tunge- og puls diagnosticering.

Der er ingen bivirkninger til akupunktur, bortset fra at en del bliver trætte efterfølgende, formentlig forårsaget af at kroppen frigiver et morfinlignende stof der hedder endorfin ifølge med behandlingen.
Risikoen for infektion er meget lille, og afspritning er ikke nødvendig ifølge med  akupunktur, da bakterier glider af den afrundede sterile nål under indføringen.

De energiske ubalancer som kan virke forstyrrende på vores kroppe, som kan stamme fra vores kost, følelser, overarbejde af fysisk og psykisk karakter, patogene faktorer (udefrakommende smitte), medicin og stimulanser, blødning, medfødt svaghed.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now